Mijn Volgers

zaterdag 22 oktober 2011

Verandering door Google/Blogger


Hallo lieve bloggers,
Ik kreeg de vraag van Irene hoe het komt dat je de foto's op blogs, als je ze aanklik om ze groter te bekijken, veranderd is.
Bovenstaand even een princreentje hoe het er nu uitziet als je de betreffende foto aanklikt.
Helaas is dit een verandering door Google/Blogger, wederom niet iets waar wij om gevraagd hebben.
Dus dames/heren bloggers een vraag van ons mede bloggers "willen jullie je creaties alstublieft niet te klein op jullie blogs plaatsen?" Onder ons zijn ook bloggers die niet meer zo goed kunnen zien en omdat we nu de foto's niet meer kunnen vergroten, moeten we het doen met wat jullie op je blog plaatsen.
Zelf zet ik mijn foto's op 800 pix. de langste kant. Laat me weten als dit te klein is, dan plaats ik ze groter. Kan jij je foto's niet vergroten of verkleinen via een fotoprogramma, zet dan bij het plaatsen van de foto hem op  groot of nog groter (zie printscreen)
Standaard komt je foto in de maat "normaal" op je blog terecht.

Hopelijk is alles zo een beetje duidelijk, als er nog vragen zijn laat het me maar weten. Als ik er antwoord op heb zal ik je vraag hier op mijn blog behandelen.
Zo ik ga nu eerst snel mijn was nog even ophangen (ja de werkzaamheden hier thuis gaan gewoon door) en dan snel weer aan het klussen bij Cynthia.



5 opmerkingen:

  1. Heel hartelijk dank voor je snelle reactie. Gelukkig ben ik niet de enige en heb ik niet iets fout gedaan zonder het te weten. Het zal wel komen doordat ik wat ouder ben maar ik heb behoorlijk moeite met alle dingen die zo maar veranderen terwijl er geen mens om vraagt en daarmee bedoel ik niet alleen het plaatsen van onze foto's. Mee gaan met de moderne tijd, hartstikke leuk maar niet altijd!!!

    Goed weekend en knuf voor Cynrhia die me ondanks alle drukte toch nog steeds leuke berichtjes stuurt!

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een tip: Rechts klikken op het betreffende kaartje en dan "Afbeelding bekijken" kiezen. Vaak, maar niet altijd, krijg je dan een plusje, zodat je alsnog kunt inzoomen.. Dit is afhankelijk van de grootte van de afbeelding....
    Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

    Groetjes, Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tip van Toos werkt bij mij niet, maar je kunt het altijd proberen, misschien werkt het wel bij een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey mams,

    Volgens mij heb ik de oplossing. Als je een foto aanklikt dan krijg je het zwarte scherm met de foto, dan staat er links onderin: Afbeelding uit http://en dan een adres. Als je hierop klikt dan krijg je weer de normale foto's zoals voorheen alleen opent hij dan een nieuw venster. Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt en kan je hem testen en eventueel delen met je volgers. Ik had het probleem ook al om een foto te knippen en plakken met candy foto's in de sidebar maar dat lukte op deze manier.

    Liefs,

    Je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij ook niet hoor, zo ging het vroeger maar nu helaas niet meer dus als je echt heel graagvalle details wilt zien heb je nu dus behoorlijk pech en ik vind het waardeloos!!!

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat jullie hier een reactie willen achter laten.
Ik waardeer dat enorm en lees ze telkens weer met veel plezier. Bedankt voor de moeite die jullie hiervoor doen.