Mijn Volgers

zondag 12 februari 2012

EVEN EEN WAARSCHUWING!!!!!!


Lieve blogvrienden,
Bij een bezoekje op, bij mij, een bekend blog kreeg ik deze melding.
Ik heb inmiddels een mail naar haar gestuurd met de melding dat ik deze waarschuwing krijg als ik haar blog wil bezoeken.
Ik vertrouw dit niet dus ga ook niet verder totdat ik weet wat hier echt aan de hand is.
Deze blogvolgster heeft een bericht over blogger, bij iemand anders, op haar blog geplaatst en waarschijnlijk daar de besmetting opgelopen.
Het bericht gaat over Google Connect wat zou verdwijnen.
Ik wacht liever af tot Google ZELF met dit bericht komt en ik raad dat jullie ook aan.
Ieder is natuurlijk vrij om dat te doen wat je zelf wilt, maar ik wil wel even waarschuwen, zodat je achteraf niet hoeft te denken "had ik nu maar......".
Dus krijg je deze mededeling, ga niet verder op dit blog toTdat bekend is wat er aan de hand is.
Zodra ik, of iemand anders weet wat er aan de hand is, ga ik hier weer een berichtje van maken.

Iedereen nog een fijne zondag.
P.S.
Ik heb via een site een oplossing gevonden voor het volgen van blogs, als het klopt dat blogger ermee gaat stoppen.
Als je op mijn blog kijkt kan je zien dat ik inmiddels volgen via Linky erop heb gezet.
Ik heb alle stappen die ik hiervoor gedaan heb opgeslagen en zal het uitwerken, zodat (als het nodig is) jullie dit ook op je blog kunnen plaatsen.
BIJ LINKY KAN JE MIJ PAS VOLGEN ALS JE DAAR INGELOGD BENT.


14 opmerkingen:

  1. bedankt lief van je het even te melden groetjes rommy fijne dag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor deze mededeling, kunnen we niet de fout in gaan!
    Liefs Ditta.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je dit bericht plaats.
    Het blijft ook rommelen met bloggen.

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het ook al een keer gehad Sieta en diegen had iets op het blog staan met een link naar het blog die besmet was, toen ze dat verwijderd had kon ik weer gewoon reactie's plaatsen!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sieta,
    Dat was dus bij mij....Kun je nu inmiddels al weer veilig op mijn blog? Ik heb alleen nog dezelfde link als jij op mijn blog erbij staan...
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Elise,
    Ik heb het even geprobeerd maar ik krijg de waarschuwing nog steeds.
    Misschien even dat doen wat Tineke hierboven schrijft?

    Liefs van Sieta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een gedoe ik heb ik veroorzaakt.....maar heb de link in mijn bericht verwijderd....hopelijk lukt het nu....
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben dit op een forum tegengekomen waar ik lid van ben.
    Dit is het antwoord wat ze geven :

    U wordt door Google Chrome gewaarschuwd als de site die u wilt bezoeken wordt verdacht van phishing of malware. Hiervoor gebruiken we de Safe Browsing-technologie van Google.
    Wat is phishing en malware? Een phishingaanval vindt plaats wanneer iemand zich voordoet als een ander om u persoonlijke of gevoelige gegevens te ontfutselen. Dit gebeurt meestal via een vervalste website. Malware is software die meestal zonder uw medeweten op uw computer wordt geïnstalleerd en die is ontworpen om uw computer te beschadigen of om informatie van uw computer te stelen.

    Oplossing: gooi Google Chrome eraf, gebruik Firefox (bijvoorbeeld), ik gebruik gewoon Internet Explorer van Windows met Google als zoekmachine. En de beste en goedkoopste virusbeveiliging is nog steeds Avast (volgens de consumentenbond) Geen last van gedoe en ik ben toch wel voor zichtig met mijn laptop (geworden.. ) Windows wil altijd nieuwe programma's verkopen, Google Chrome is hier vrij agressief mee. Een goede virusbeveiliging ook tegen pishing of malware is afdoende en ik heb het recent nog goed laten uitzoeken door de ICT jongens op mijn werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze waarschuwing komt ALLEEN bij google chroom.
    Bij gewoon google kan je gewoon op de betreffende blog komen ZONDER deze waarschuwing.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo sieta bedankt want ik las net bij een volgster de waarschuwing en ik wilde al daar me opnieuw aan melden.
    ik wacht liever ook tot het bevestigt is .
    ik kijk wel op jouw site wanneer het gaat gebeuren.
    want ik klikt namelijk op elise haar blog en kreeg daar de melding.
    wat een gedoe allemaal is het ene niet weg komt erweer iets anders.
    maar ik zie het wel op je blog verschijnen ik zal het ook op mijn blog zetten.
    als je het goed vind neem ik het van je over.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bedankt sieta, ik had het ook al voorbij zien komen, en een vriendin van mij heeft het al op haar blog gezet.
    Ik haar haar deze waarschuwing maar even doorgemaild.
    gr lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Sieta ik heb een acount gemaakt ben volger van jou geworden maar krijg het voor mezelf niet voor elkaar kan jij me helpen ?????

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjonge wat nu allemaal weer, is alles een beetje opgelost en loopt het weer lekker op blogger!! Wacht het maar even af.
    Bedankt voor de waarschuwing.

    groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo Sieta,

    bedankt voor de waarschuwing.
    ik heb dat ook een keer gehad toen ik ook bij een iemand wilde kijken.
    ik ben er niet mee door gegaan. en later kon ik dus wel op haar blog komen. dan zou het wel goed zijn??

    en over volgers....ik las dat er bij iemand, die vertelde dat het alleen geldt voor twitter en facebook leden die dan een blog gaan volgen. als ik het goed heb gelezen.
    het is bij http://all4you-wilma.blogspot.com te lezen.
    groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat jullie hier een reactie willen achter laten.
Ik waardeer dat enorm en lees ze telkens weer met veel plezier. Bedankt voor de moeite die jullie hiervoor doen.