Mijn Volgers

woensdag 17 oktober 2012

Tutorial Kerstster maken

Hallo lieve bloggers.
Ik heb een tutorial gemaakt van de kerstster voor jullie. Ik hoop dat het duidelijk is, moeilijk in ieder geval niet.
Dit is alles wat je nodig hebt.
5 stukjes cardstock van 8.3 x 8.3 cm, dat is de maat die ik gebruikt heb om deze MS ponsen te gebruiken.
Ik heb deze keer Archival Inkt "Cobalt" gebruikt om te stempelen.
Pons nu eerst de kaartjes.
Stempel op de voorkant een grote ijsster en op de achterkant kleine sterren.
Zorg wel dat de grote stempel allemaal gelijk staan op de kaartjes.
Vouw nu eenmaal dubbel zoals de bovenste twee.
Leg je kaartje weer plat en vouw hem dan de andere kant op dubbel , zoals het tweede plaatje.
Leg ook nu weer het kaartje plat, maar dan met de anderkant naar boven en vouw je kaartje als een driehoek, zoals het onderste plaatje.
Denk er wel om dat je alle kaartje precies het zelfde vouwt voor het patroon van de stempel.
Nu kan je elk kaartje in model vouwen en dan ziet het er zo uit.
Nu plak je alle 5 gevouwen kaartjes aan een kant aan elkaar.
En dan ziet het er zo uit.
Om de ster te sluiten kan je hem natuurlijk ook hier aan elkaar plakken met een lintje ertussen, maar voor het opbergen is het gemakkelijker om het op de volgende manier te doen.
Doe een lintje (ik gebruik hier een heel fijn lintje, maar je kan ook een breder lint gebruiken) door beide  openingen  van het geponste hoekje en trek dan het lintje door bijvoorbeeld een kraal en knoop dan de lintjes boven aan elkaar.
Als je nu de kraal naar beneden duwt, dan ziet je ster er zo uit en kan je hem ophangen.
Schuif de kraal helemaal naar boven, dan kan je de ster weer in elkaar vouwen en als je dan de kraal weer naar beneden schuift, blijft hij mooi opgevouwen zitten.
En zo kan hij mooi weer opgeborgen worden bij de andere kerstspullen tot de volgende kerst.
Ik hoop dat jullie het een leuke tutorial vinden en succes met het maken van de kerstster.
Ik ga nu aan de naai, lees herstel van de spijkerbroekje  van onze kleinzoon.
Hij mag graag op zijn knieën spelen en als je dan plavuizen hebt slijten de knieën wel heeeeel snel en zijn de broeken nog zo goed als nieuw.
Dus Oma mag kniestukken erop maken hihihi en dat doe je natuurlijk graag voor dat kleine lieve mannetje.
Dus even geen creatie voorlopig van mij, alhoewel wie weet komt er toch nog een tussen door.



18 opmerkingen:

  1. Dit is wel heel super dat je de mooie kerstster met ons wil delen,bedankt daarvoor ik ga hem zeker maken.
    Heel mooi is deze creatie.

    Gr Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sieta, wat een leuk effect zeg die kerstster! Ik ga 'm zeker uitproberen. Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie duidelijk tutorial, Sieta!! Dat ga ik binnenkort eens proberen!
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig gemaakt Sieta.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave ster Sieta en bedankt voor de duidelijke uitleg!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig!!
    En wat leuk dat je het met ons wil delen!!

    Groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o wow ziet er gaaf uit Sieta, ik ga het ook een keer proberen.
    bedankt voor de tutorial.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke creatie, Sieta. Ik heb toevallig ook net een sterkaart gemaakt maar ik vind jouw ster ook erg leuk. Wie weet ga ik deze ster ook nog wel maken voor de kerstdagen. In ieder geval bedankt voor je duidelijke uitleg.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg duidelijk en supermooi !
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi maar als ik hem wil maken zal ik er wel de tijd voor moeten nemen volgens mij. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig leuk idee! En wat een prachtige ster is dit ook geworden. Ik ga het zeker uitproberen.
    Lieve groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb zo'n ster gekregen van je, en vind hem echt geweldig. Leuk dat we nu allemaal kunnen zien hoe je het gemaakt hebt. Super !!!!

    Groetjes Cynthia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een superleuke en duidelijke tutorial. Prachtig is deze ster. Succes met het maken van de kniestukken; ik ben er gelukkig vanaf, maar weet precies wat je bedoelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog een hele mooie ster, Sieta en ook nog een goede uitleg.
    Ik ga het ook proberen! Bedankt.
    groetjes Ula

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dit super mooi gedaan.
    Bedankt voor de uitleg.
    Groetjes Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke ster en wat goed uitgelegd. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wonderful decoration Sieta:) Gorgeous stamp and dies:)
    Hugs,
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wowwwww zeg hartstikke leuk
    Leafs Tietje.

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat jullie hier een reactie willen achter laten.
Ik waardeer dat enorm en lees ze telkens weer met veel plezier. Bedankt voor de moeite die jullie hiervoor doen.