Mijn Volgers

dinsdag 27 november 2012

Blogruimte te kort oplossen


Hallo Lieve blogvriendinnen
Zo langzamerhand zie je al vaker dat bloggers onder ons met een hulp kreet op blogger verschijnen omdat ze geen foto's meer kunnen up-loaden.
Via via kwam ik onderstaand bericht tegen, waar duidelijk uitleg staat wat je kan doen om dit probleem op te lossen.
Laat ik er ook nog even een tip bijdoen en wel het volgende;
Verklein je foto's tot zo ongeveer 800 pix. langste kant, dat is groot genoeg om ze op blogs te laten zien en dan nemen ze ook niet zoveel ruimte in bij de opslag bij Picasa albums.
Ja jullie lezen het goed, alles foto's die jij op je blog plaatst, worden automatisch in albums bij Picasaweb opgeslagen.
Dit wist ik ook niet tot nu toe en ik ben ook al lekker even aan het opschonen geweest.
Maar kijk wel uit wat je weggooit, anders heb je straks zwarte plaatjes op je blog staan van de verwijderde foto's.
Maar bijvoorbeeld de plaatjes van candy's die je weleens op je blog in de zijbalk hebt geplaatst, die kan je gerust weggooien, want die heb je, neem ik aan, ook al van je blog weer verwijderd.
Dus alle plaatjes/foto's die je gewoon ook al van je blog hebt verwijderd, kan je met een gerust hart ook bij Picasa verwijderen.

Je kan je foto's ook bij andere (gratis) albums opslaan, maar daar is de GRATIS opslag ook beperkt tot een bepaald aantal MB en wel wat bewerkelijker om ze voor blogger te gebruiken.
Alles wat je hebt verwijderd is pas na 24 uur echt helemaal verwijderd.

Ik hoop dat dit bericht bij zoveel mogelijk bloggers langs komt, zodat een ieder op de hoogte is van dit probleem wat zich voor kan doen.

Onderstaand bericht komt HIER vandaan.


Blogruimte te kort: oplossing!

Als blogger kan het je wel eens overkomen dat je plots melding krijgt dat je blogruimte op is, en als je verder wil bloggen dat je ruimte moet bij kopen.
Dit probleem kan je dus als volgt oplossen:
1. log in op je blog
2. ga naar https://picasaweb.google.com , dan kom je automatisch uit op het album dat je blog gebruikt om je foto's te plaatsen.
3. als je helemaal naar beneden scrolt op die pagina, zie je onderaan in het midden staan hoeveel plaats je nog hebt.
4. is de ruimte vol, dan kan je 2 dingen doen.
5. je verwijdert een aantal dingen in je piccasa album, maar denk eraan, dat verwijdert ook de foto's op je blog!
Indien je daar ruimte hebt vrij gemaakt, kan je terug bloggen.

Wil je alles behouden, dan heb je nog een ander optie:
Maak ergens anders een account aan om je foto's te uploaden, bv bij photobucket, imageshack enz.
Er zijn verschillende plaatsen waar je gratis je foto's kan uploaden.
Indien je dit doet, moet je wel eerst je foto daar uploaden en dan in je blog posten via een url. Dan kan je al je blogposts heel houden.

12 opmerkingen:

  1. Hallo Sieta

    Ik heb ook problemen om mijn foto's te uploadden. Dank je wel voor het delen.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sieta bedankt voor de tip

    Groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sieta

    bedankt voor de tip, ik heb het even uit geprint. voor het geval dat ik ook problemen ga krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi sieta
    helemaal gelijk wat je schrijft want vannacht door het niet kunnen slapen zat ik te kijken bij picasa en toen zag ik dat er in een album bijna 1000 dingen stonden opgeslagen waarvan meer dan de helft eraf kon en nu doet ie het weer goed!
    geweldig dat je zo meedenkt met de bloggers
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sieta,

    Ik heb gelijk even gekeken hoever ik ben, maar gelukkig heb ik nog even te gaan ben pas op 40%.
    Weet ook niet of het mij ook wel gaat lukken om op die ander manier foto's te uploaden en dan weer via een url plaatsen. Met dat soort dingen ben ik echt niet zo handig. Maar bedankt voor het delen van dit bericht.

    Groetjes Cynthia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks Sieta!! Ik heb het nog niet aan de hand, maar mocht het zover komen dan weet ik waar ik moet zijn, lol!! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch heerlijk om jou te volgen ook voor dit soort praktische tips! Dankjewel en ik ga eens op zoek naar MIJN album:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo sieta dank je wel, ja ik wist dat ze daar opgeslagen werden maar niet dat er een limiet aan zat.
    Ik heb gekeken maar kan nog een hele tijd vooruit.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Sieta,

    Bedankt voor je tip!!!Ik heb daar nu nog niet zo'n last van,na een maand staat er (nog) niet zoveel op. Van de foto's verkleinen was ik al op de hoogte.Bedankt voor het delen van dit bericht,wat voor velen erg nuttig is!!!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt ik wist het niet ik heb even gekeken en ook ik kan nog even vooruit hoewel het hard gaat. Ik heb ook een hoop weggegooid. Bedankt voor de tip. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi,
    Bedankt weer. Ben flink aan het ruimen geweest, heb nu wel zwarte foto's op mijn blog, maar ja ach, van alles zal ook nog wel een foto zijn en als ik eens tijd over heb zal ik mijn berichten bijwerken.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sieta
    Bedankt voor de tip. Had een beetje te veel geruimd zoals je weet haha. Nu heb ik niet zoveel ruimte meer misschien dat ik toch nog een ander account moet maken.
    liefs Anke

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat jullie hier een reactie willen achter laten.
Ik waardeer dat enorm en lees ze telkens weer met veel plezier. Bedankt voor de moeite die jullie hiervoor doen.