Mijn Volgers

donderdag 17 januari 2013

Startpagina start erg traag op


Lieve bloggers.
Even weer een huishoudelijk mededeling van mij, hopelijk vinden jullie dit niet vervelend dat ik deze posten op mijn blog plaats.
Ik doe dit omdat ik, of iemand anders die mij dan de vraag stelt, tegen een probleem aanlopen wat behoorlijk irritant kan zijn.
Zo zag ik voor zo'n week geleden dat mijn startpagina er enorm lang overdeed om alles te laden.
Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn bewegende plaatjes op mijn blog lag en heb die er dan ook afgehaald.
Maar het probleem bleef en ik ben toen maar eens opzoek gegaan naar wat er zoveel tijd nodig had om te laden.
En dat was " script Widgethost.com", maar toen wist ik niet wat dat nou precies voor een programma was wat ik op mijn blog had staan.
Het is een free hit counter, een gadget dat laat zien hoeveel bezoekers op je blog zijn geweest.
Achteraf was het mij al wel opgevallen dat hier al een tijd geen weergave meer van was, maar nooit bij stilgestaan dat het in de loop der tijd voor een probleem zou gaan zorgen.
Ik heb deze gadget verwijderd en nu start mijn startpagina weer normaal op, zonder die hinderlijke vertraging.
Mochten jullie dit probleem ook hebben, dan is dit dus de oorzaak en kan je het zelf heel gemakkelijk oplossen.


11 opmerkingen:

  1. Sieta ..Jou huishoudelijke mededelingen vind ik echt niet vervelend!!
    Ben er zelfs blij mee, ik had ook vertraging op m'n blog.
    Nu ik de gadget verwijderd heb, is het over.
    Dus Sieta alweer bedankt hé!!
    Liefs Joukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig heb je het kunnen oplossen ik denk dat ik dat probleem nog niet heb maar ik houd het in de gaten .
    liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben altijd blij met je berichtjes om ons verder te helpen met blogger. Ik merkte vandaag dat het traag ging, maar zal even kijken of dit vaker zo is.
    Bedankt.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niemand kan het erg vinden dat je ons wil helpen. Wij moeten je daar dankbaar voor zijn. Ik heb dat probleem niet maar het is een geruststelling dat er oplossingen worden aangereikt als het ooit mis loopt. Bedankt, Sieta.
    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd fijn om zulk soort tips te krijgen. Ik heb er (nog) geen problemen mee maar zoiets onthoud je dan wel voor het geval er wel iets is dus dank je wel.
    liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker niet vervelend! Ik waardeer ze enorm! Blogger was supertraag vandaag. De hele week al trouwens... Zelf heb ik er niet zoiets opstaan.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super dat je dit voor ons uitzoekt, ook ik kreeg "klachten" van mijn bezoekers dat het zo traag opstartte. Ik had geen idee waar het in zat, heb die free counter er nu ook maar afgehaald.
    Dank je wel voor de tip.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Graag hoor. Ik vind het heel handig dat je het met ons deelt en ik heb hem ook net verwijderd.
    liefs Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben heel blij dat jij dat allemaal ons laat weten, lees het altijd en heb er al veel van geleerd, ik wil je hier voor bedanken
    Groetjes Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oké, dan weet ik hoe het kwam. Ik had het op je andere blog gehad. Was op zoek naar nieuwe LO en heb alle berichten gelezen, dus was wel een avondje zoet, hahaha, dacht dat het of aan de google friend lag (want die deed er erg lang over) of aan mijn computer. Nu weet ik het dus !
    groetjes
    gwen408
    enne, vind die berichten wel belangrijk, want het vorige bericht over google chrome heeft me ook geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi sieta
    vind het juist top als jij ons bericht van huishoudelijke blogdingen want zo kan ik eventueel als er iets mis is het misschien bij jou wel de oplossing vinden:-) dus juist dank je wel!!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat jullie hier een reactie willen achter laten.
Ik waardeer dat enorm en lees ze telkens weer met veel plezier. Bedankt voor de moeite die jullie hiervoor doen.