Mijn Volgers

zondag 19 mei 2013

Is het een fabel of een feit??????

Hallo lieve bloggers.
Helaas kan ik hier geen antwoord op geven.
Het gaat over het volgende.
Al een hele tijd gonst het in blogland dat je over een aantal maanden niet meer via Google Friend Connect je kan aanmelden als volger van het betreffende blog die je graag wilt volgen. Dus als je graag dat blog wilt volgen is dat dan niet meer mogelijk zoals je dat gewent was.
Dus je kan dan niet meer nieuwe blogs volgen als dat blog geen bloglovin erop heeft staan.
(Ik zelf snuffel zo af en toe door blogland en dan kom je wel eens een leuk blog tegen die nieuw voor je is en die je dan graag wilt volgen.)
Nu is er een andere manier om blogs te volgen en zelf gevolgd te worden en dat is bloglovin.
Dus als jij bloglovin op je blog zet stel je bezoekers die nog geen volger van je blog zijn en dat wel graag willen worden, in de gelegenheid om dat toch te kunnen doen.

Hier is de uitleg;








Zo dit is een lange post geworden en het was erg veel werk om de printscreens te maken, klik op de plaatjes zodat je ze groter kan bekijken.
Print het eventueel uit en leg het naast je computer als je ermee aan de slag gaat.
Ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij of zei doet, zelf had ik ook eerst zoiets van "het zal allemaal wel loslopen".
Maar nu heb ik toch wel iets van "als het toch eens waar is", dan ben ik alvast voorbereid en als het niet zo is, kan ik bloglovin er zo weer vanaf gooien toch?


5 opmerkingen:

  1. Hallo Sieta, het dashboard blijft volgens mij in de lucht en gaat alleen google reader uit de lucht.
    Karin Joan heeft hier oas ook een uitgebreide blogpost (incl video) aan gewijd.
    http://karinjoan.blogspot.nl/2013/04/bloglovin-hoe-werkt-dat-nou.html

    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meis wat een werk heb je hier weer van gemaakt! Er was al eerder paniek in blogland en ik maar wachten tot het mij zou treffen.....nooit ergens last van gehad dus..............time will tell en dan zie ik wel wat ik doe. In ieder geval bedankt Sieta!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok Sieta, geweldig dat je de moeite neemt om ons dit uit te leggen, dankjewel daarvoor. Maar dat betekent dan wel (als ik het tenminste goed begrijp) dat je dus alle blogs die je nu volgt opnieuw in Bloglovin in moet gaan brengen?? Pfoe, dat wordt dan nog een hele klus. Enfin, we zien het wel. Het zou in elk geval fijn zijn als Blogger nou eens duidelijkheid hierover schept. Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij hoef je de blogs die je nu al volgt niet in bloglovin in te vullen en blijven ze gewoon in je bloglijst staan.
    Het gaat straks erom dat je niet meer via Google Friend Connect, wat je nu gebruikt om een blog te gaan volgen , kan werken.
    Dus kom je een blog tegen die je dan nog niet volgt, dan kan je niet meer op Google Friend Connect klikken om te volgen, deze werkt dan niet meer.
    Het zou inderdaad wel zo fijn zijn als Blogger zelf eens met een duidelijke uitleg komt, maar zoals we inmiddels al wel vernomen hebben, met alle veranderingen die al geweest zijn, dat we daar niet op hoeven te rekenen.
    Maar we houden de veranderingen goed in de gaten en ik zal proberen via mijn blog het dan door te geven.

    Liefs, Sieta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je, Sieta! Heel duidelijk. Zo fijn dat je dit soort dingen uitlegt.
    Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet denken.
    Zou het een stunt van bloglovin zijn??? Of is dit raar gedacht?
    Ik heb op een paar Amerikaanse bloggen begrepen dat zij een mail van Google hadden gehad... Die krijg ik dus nooit. Ik heb in iedergeval alle internet adressen van de bloggen die ik volg in een Wordbestand gekopieerd, dat is een paar minuten werk. Voor de zekerheid.
    Ik heb in de anderhalf jaar dat ik blog nog niet veel veranderingen gemerkt...

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat jullie hier een reactie willen achter laten.
Ik waardeer dat enorm en lees ze telkens weer met veel plezier. Bedankt voor de moeite die jullie hiervoor doen.