Mijn Volgers

zondag 1 juni 2014

Even wat anders laten zien


Hallo blogvrienden.
Zoals jullie op mijn blog in de linker site balk al hebben kunnen zien haak ik inktvisjes voor couveuse kindjes.
Dit initiatief is overgewaaid uit Zweden en door Ria Knulst in Nederland en Belgie gestart. Eerst met een facebook pagina en nu is er ook een website.
Het is een project waaraan iedereen belangeloos meedoet.
Alle haaksters haken op eigen kosten de inktvisjes met goed gekeurd katoen en volgens de eisen die er voor gelden en als ze klaar zijn worden ze opgestuurd of gebracht naar een ambassadeur die de inktvisje keurt, wast en nogmaals keurt, dit gebeurt ook belangeloos.
Er gelden strenge regels voor dit project en dat is maar goed ook want ze zijn voor erg kwetsbare baby's.
Er doen inmiddels al 46 ziekenhuizen in Nederland mee en 32 in Belgie.
Natuurlijk zijn er ook ziekenhuizen die niet meedoen, maar wij hopen dat ze met de tijd op deze beslissing terug komen, zodat de couveuse kindjes in die ziekenhuizen ook een inktvisjes mogen  krijgen.
Ouders en verplegend personeel zijn erg enthousiast over de inktvisjes en zo nu en dan komt er op de facebook groep een bedankje (soms zelfs met een foto) van een van de ouders langs.
Er zijn inmiddels al heeeeeel veel haaksters, maar er zijn zoveel inktvisjes nodig dat nieuwe haaksters van harte welkom zijn. Je hoeft niet tig inktvisjes te haken, ieder inktvisje is er een en van harte welkom en maakt zo weer een babytje blij. Zit je op facebook en doe je nog niet mee, kom dan eens kijken en wie weet doe je ook gezellig met ons mee. Heb je geen facebook, ga dan eens op de website kijken.
Hier kan je alles vinden wat je nodig hebt om te haken, inclusief het patroon.
Ik haak zo tussen door, voor de TV en nu het mooier weer is buiten in de zon. Je pakt het zo even op en legt het ook zo even weer aan de kant. Heerlijk in mijn eigen tempo en als ik er zin in heb. Niets hoeft, alles mag denk ik dan zo.

Morgen kom ik weer terug met een kaart, dus zeg ik tot morgen.


5 opmerkingen:

  1. o die zijn helemaal geweldig Sieta, wat mooi gedaan.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super dat je dit doet!!! Geweldig, ze zijn enig om naar te kijken!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat ziet dit er leuk/mooi uit en voor een goed doel nou petje-af hoor!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vind het heel erg mooi, maar kan zelf niet haken.
    Wel heel fijn dat je haakt voor een heel goed doel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig weer en voor zo'n goed doel. Ons neefje was ook een superprematuurtje, maar inmiddels een stoere boy dus ik weet hoeveel dit gewaardeerd wordt. Ik zal het eens gaan bestuderen, maar mijn haakkunsten moet ik weer even opfrissen. Liefs, Helen

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat jullie hier een reactie willen achter laten.
Ik waardeer dat enorm en lees ze telkens weer met veel plezier. Bedankt voor de moeite die jullie hiervoor doen.